Op de boot

Een gedichtje, voor een vriendin die even een lang weekend weg is met de boot van een familievriend. Ik weet dat ze van het ‘buitenleven’ genieten kan.

bootje

 

.

 

 

 

In deze dagen geniet ik van de eenvoud en rust
Niet op een balkon, maar richting de kust
Het is geen luxe jacht waar ik mag zijn
Een simpel  klein bootje, dat vind ik fijn

Op de boot leef je heel eenvoudig en sociaal
en leef je in het ritme van de natuur
ik kan het niet uitleggen allemaal
de periode is passend, van korte duur

De honden vinden daar ook een plek
en beetje wandelen met de honden
dat is heus nog niet zo gek
Je begrijpt het al, ik zeg het onomwonden

Een kopje koffie drinken op een terras
de kade op  en wat boodschappen  doen
dan voel ik mij echt in m’n sas
Dit wil ik zo weer overdoen

Lekker zonnen en lezen, een ritje op de fiets
wat creativiteit met schilderen en tekenen
dat is zo heerlijk, het kost bijna niets
het heeft zoveel voor mij te betekenen

Straks nog wat  koken voor de familie aan boord
en rustig de avond in, de zon gaat onder
Ik hoop dat ik het zo goed heb verwoord
Eenvoudig doch aangenaam leven, iets wat mij bekoort.


© Marius van Westland

20 mei 2016

Geef een reactie

